05 January 2011

hari pertama persekolahan....

semalam hantar haziq ngan kak ngah ke pasti....semangat diaorang ni nak ke sekolah..malam tu sebelum tido pesan dgn diaorg esok kena bangun awal..esoknya memang senang sekali nak kejut...pukul 7 pagi aku kejut dua beradik ni bangun....diaorang terus mandi...seronok sangat tak sabar2 nak pakai baju sekolah...siap pakai baju sekolah posing dulu sekejap ...diaorang bawak bekal..aku pagi2 lagi dah masak mihun utk diaorang...
gambo blur skt....
xsabar dah ni...
haziq nak jaga kak ngah!!!
semoga menjadi anak yang soleh &solehah
sampai sekolah lagi la seronok tengok ramai kawan...masuk kelas n duduk ngan kawan2...aku pun tunggu la sekejap..xlama pastu ade dah yang merengek x bagi mak diaorang balik...aku tengok haziq dgn kak ngah steady lagi...x lama pastu muallimah tampal nama pelajar mengikut kelas..kak ngah x sama kelas ngan abg haziq..aku ajak kak ngah pegi ke kelas dia..sampai di kelas dia pun ddk ngan kawan2..aku nampak muka dia nampak macam takut sikit...aku pun puji2 la dia n bagi semangat sikit....aku cakap ngan dia aku tunggu kat luar sebab muallimah nak mulakan kelas..dia pun angguk...dalam hati lega.. anak2 xde masalah...intai haziq dalam kelas ok...xlama pastu haniah berlari keluar dari kelas...ajak masuk sekali xmenangis tapi berair mata...hehehe..aku pun masuk teman..dalam kelas tu ade yang umminya tunggu..emm apa lagi dia x bagila aku balik..problem ni..aku cakap ngan muallimah nak ajak abang dia teman dulu...haziq pun masuk la kelas kak ngah...haziq pulak bila tgk kak ngah sedih dia pun berair mata jugak...last2 dua beradik ni x bagi umminya balik...maka hari tu ummi ngan haris pun belajar sama hehehe..
abg haziq steady lg..
kak ngah.....
kelas kak ngah...
tengok ummi nak keluar
tahan sedih huhu..
abg teman adiknya..abg pun sedih jugak
sayu......
tgk kawan nangis
sedih jugak...
kak ngah ok dah....
hmm..hari kedua dah ok...masa tinggalkan tu haziq je yang menangis tapi kejap je muallimah kata..balik tu macam2 cerita..alhamdulillah segalanya berjalan lancar...

No comments:

Post a Comment